جراحی ایمپلنت دیجیتال

جراحی ایمپلنت دیجیتال - دکتر مهدی سمیعی

جراحی ایمپلنت دیجیتال

آیا ظاهر لبخندتان برای شما رضایت‌بخش نیست؟ نداشتن دندان نه تنها بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند برای سلامت عمومی شما هم مشکل ایجاد کند.

مطب دکتر مهدی سمیعی همه روزه با بیمارانی برخورد دارد که در مورد فواید ایمپلنت دیجیتال سوال دارند.

اگر شما هم در مورد ویژگیهای ایمپلنت دیجیتال و اینکه آیا برای شما مناسب است سوال دارید می‌توانید این مقاله را مطالعه نمایید و با ما در ارتباط باشید.

عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال (یا ایمپلنت به روش دیجیتال) از یک مدل شبیه‌سازی سه بعدی رایانه‌ای برای بررسی شرایط استخوان و موقعیت اعصاب دندان استفاده می‌کند. یک ایمپلنتولوژیست ماهر با استفاده از این اطلاعات می‌تواند برنامه ریزی یک عمل جراحی ایمپلنت را بدون برش با تیغ جراحی انجام دهد.

از آنجایی که ایمپلنت دیجیتال بدون برش جراحی انجام میگیرد ، درد بسیار کمتری نسبت به جراحی ایمپلنت به روش سنتی دارد.

جراحی ایمپلنت دیجیتال - دکتر مهدی سمیعی

در زمان جراحی ایمپلنت، یک قالب راهنما بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌گیرد تا از وارد شدن آسیب به دندان‌ها و اعصاب اطراف جلوگیری کند. همچنین این قالب به دندانپزشک کمک می‌کند تا سوراخ‌های کوچک مورد نیاز برای قرارگیری ایمپلنت در فک را ایجاد کند.

جراحی با برش حداقلی چیست؟

جراحی با برش حداقلی ایده‌ای است برای کم کردن درد، ناراحتی و دوره ریکاوری بیمار که طبق آن بیماران باید حداقل شکاف در لثه را تحمل کنند. در مورد ایمپلنت دندان این به معنی ایجاد برش‌هایی آن اندازه کوچک برای جایگذاری ایمپلنت‌ها است که نیاز به بخیه نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:  رژیم غذایی سالم، دندان های سالم

جراحی با برش حداقلی همچنین برای کم کردن میزان خونریزی و ورم بعد از عمل ایمپلنت عالی است. جراحی با برش عمومی نیازمند آن است که دندنپزشک تمام لثه را تا استخوان برای کنترل وضعیت استخوان و اعصاب برش دهد.

جراحی ایمپلنت دیجیتال - دکتر مهدی سمیعی

بعضی افراد عمل ایمپلنت دیجیتال را ایمپلنت بدون جراحی می‌نامند. اگرچه این اصطلاح صحیح نیست ولی اشاره به حداقلی بودن میزان جراحی در این روش برای قراردادن ایمپلنت دارد.

آیا این روش درد کمتری از دیگر روش‌های جراحی ایمپلنت دارد؟

همانطور که گفته شد در روش سنتی جراحی ایمپلنت، تمام لثه باید تا رسیدن به استخوان در طول مکانی که قرار است ایمپلنت‌ها قرار گیرند برش بخورد. به این دلیل است که بیماران علاقه بیشتری به ایمپلنت دندان به روش دیجیتال دارند. در روش دیجیتال به دلیل استفاده از تصاویر سه بعدی CT در تشخیص شرایط استخوان و موقعیت اعصاب نیاز به برشهای وسیع و شکاف لثه نیست.

معمولا قراردادن هر ایمپلنت در روش دیجیتال بین 10 تا 20 دقیقه به ازای هر یک یا دو واحد ایمپلنت زمان‌بر است. این زمان بسیار کوتاه عمل جراحی ایمپلنت به دلیل استفاده از تصاویر سه‌بعدی و آماده‌سازی قالب راهنما پیش از شروع جراحی است.

 

مقالات مرتبط

چه سنی برای کاشت دندان مناسب است؟

مهم ترین سوالات در مورد ایمپلنت های دندان چیست؟

آیا من گزینه مناسبی برای کاشت دندان ایمپلنت هستم؟

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه