معایب و محاسن کاشت دندان در یک روز

ایمپلنت یک روزه - دکتر مهدی سمیعی

معایب و محاسن کاشت دندان در یک روز

قابل درک است که بیمارانی که یکی یا چند تا از دندان هایشان را از دست می دهند بخواهند به سریعترین و آسانترین روش ممکن کاشت دندان انجام دهند. تعداد دندان پزشکانی که از روش های پیچیده برای کاشت دندان در یک جلسه استفاده می کنند رو به افزایش است.

این روش کاشت دندان به روشی است که دندان ها تحرک نداشته باشند. اگر چه، دندان های کاشت شده با ترمیم جدید خیلی زود پس از عمل جراحی پر می شوند ولی آنها باید همچنان به استخوان پیوند بخورند.
پل های پشتیبانی از کاشت در یک روز، دندان های کاشت شده به طور موثری در مکان مورد نظر قرار داده می شوند و تضمین حاصل می کنند که هیچ تکانی نخورند. هر چند که این نوع درمان به نظر ایده آل می آیند اما این درمان بدون عوارض هم نیست، اما بیایید در این مقاله از سایت دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی به فواید آن نگاهی بیاندازیم.

فواید کاشت دندان در یک جلسه

اگر موفقیت آمیز انجام شود درصد رضایت بیمار بسیار بالا خواهد بود چرا که بیماران در یک روز هم دندان جدید و هم عمل جراحی کاشت را انجام داده اند و از این بابت خوشحالند. در کاشت دندان در یک جلسه بیماران ناچار نیستند دندان مصنوعی نیم یا کامل را امتحان کنند.

این روش برای افرادی که مدتی است دندان شان را از دست داده اند مفید است. افراد در طی فرایند بهبودی می توانند هم غذا بخورند و هم حرف بزنند. تکنیک هایی که در کاشت دندان در یک روز استفاده می شوند به طور کامل تست شده هستند.
یکی از روش های نسبتا معروف کاشت دندان در یک روز “همه – بر- 4 “می باشد این تکنیکی است که یک قوس کامل دندان فقط با 4 دندان کاشت شده حمایت می شود و نیروهای قرار داده شده بر روی دندان های کاشت شده به طور مستقیم بر زاویه منفرجه وارد می شوند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با ونیر دندان و انواع آن

کاشت دندان در یک جلسه - دکتر مهدی سمیعی

در این روش، پیوند استخوان معمولا غیر ضروری است زیرا قرار دادن دندان های کاشت شده کاربرد استخوان قابل دسترس بخصوص در قسمتی که به طور طبیعی ضخیم تر است را افزایش می دهد. همین امر موجب کاهش هزینه های فرد بیمار نیز می شود.

معایب روش درمان در یک روز

این روش فرایند پیوند دندان-به استخوان را کوتاه نمی کند. این روش همچنان باید انجام بشود و نمی شود در آن عجله کرد زیرا بدن به زمان نیاز دارد تا سلول های استخوانی جدید بسازد تا بتواند دندان های کاشت شده را در خود نگه دارد.

موافقت بیمار بسیار حیاتی است تا دندان های کاشت شده در طول فرایند بهبودی تکان نخورد که شاید حدود 3 تا 6 ماه طول بکشد در طول مدت این زمان، به بیماران تاکید می شود که یک رژیم غذایی آبکی داشته باشند و از خوردن غذاهای سفت و ترد مثل هویج، آجیل ها جلوگیری کنند.

و 6 تا 8 هفته پس از عمل جراحی نیز باید ادامه بدهند. عدم رعایت چنین برنامه غذایی موجب حرکت دندان های کاشت شده و در نهایت تاثیر بد روی پیوندها می شود و احتمال شکست فرایند درمان را بالا می برد.
اغلب دندان های کاشت شده ترمیم نشده خیلی سریع پس از عمل وصل می شوند موقتی هستند و تا پیوند کامل شود باقی می مانند. این دندان های ترمیم شده فوری معمولا پیش از عمل جراحی رخ می دهد و از نظر زیباشناسی مهم است.
این روش درمان (درمان در یک جلسه) مناسب همه افراد نیست، فواید احساسی بالقوه برای بیمارانی که از کاشت دندان در یک جلسه استفاده می کنند را نباید دست کم گرفت. با این حال، این روش درمان اغلب بسیار حساس است.

بیشتر بخوانید:  انواع لبخند و اثرات آن
بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه