روش های زیبایی دندان

روش های زیبایی دندان - دکتر مهدی سمیعی

روش های زیبایی دندان

در این مقاله از سایت دندان پزشکی دکتر مهدی سمیعی به معرفی سایر روش های زیبایی دندان می پردازیم. با ما همراه باشید.

روش های زیبایی دندان

 کامپوزیت دندان

پرکردگی دندان گاهی در اثر خرد شدن نیاز به‌جایگزینی برای ترمیم دارد و آن جایگزین کامپوزیت دندان است. افراد برای زیبایی دندان‌ها به‌جای آمالگام نقره‌ای، از کامپوزیت همرنگ دندان استفاده می‌کنند. برخی از افراد هم نگران این مسئله هستند که آمالگام نقره‌ای حاوی جیوه بوده و برای سلامتی خطر دارد، بنابراین از کامپوزیت همرنگ دندان استفاده می‌کنند. در پرکردگی بزرگ با کامپوزیت نسبت به آمالگام نقره‌ای، دندان پرکرده زودتر فرسوده می‌شود. اما در پرکردگی‌های کوچک، کامپوزیت دندان بهترین گزینه است.

کاشت نگین دندانی

کاشت نگین دندانی - دکتر مهدی سمیعی

یکی از خدمات دندانپزشک زیبایی کاشت نگین های دندانی است که با توجه به رنگ دندان ها و به تناسب اندازه دندان های شما روی دندان قرار می گیرد. کاشت نگین دندانی باعث افزایش جذابیت لبخند شما می شود.

ونیر

ونیر لایه ی بسیار نازکی از مواد است که روی سطح دندان قرار داده می شود تا ترک و شکستگی های دندان را برطرف کند و یا ظاهری زیبا به آنها ببخشد.

این ونیرها یا از جنس پرسلین و یا رزین کامپوزیت است. رزین ماده ی مایعی است که می تواند تبدیل به جامدی سخت و دائمی شود.

ونیر-روش های مختلف زیبایی دندان - دکتر مهدی سمیعی

این ماده به دلیل توانایی در پیوند قوی با دندان و همچنین رنگ دندان بودن، در دندانپزشکی بسیار پر کاربرد است.

این ونیر ها در مطب دندانپزشک مستقیما روی دندان قرار می گیرند و توسط دندانپزشک شکل می گیرند و سپس با اشعه مخصوص محکم می شوند.

بیشتر بخوانید:  پیوند استخوان ایمپلنت دندان چیست؟

نوع دیگری از ونیر ها لمینت یا ونیر سرامیکی نام دارند که حالت پوسته دارند.

جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت:

خوشبختانه گذاشتن ایمپلنت در محل دندان از دست رفته کمک بزرگی به بیماران است تا مشکل بی دندانی نداشته باشند برای این منظور درمان شامل دو مرحله می باشد:

الف- جراحی: در هنگام جراحی در محل دندان از دست رفته یک ریشه مصنوعی از جنس تیانیوم گذاشته می شود بسته به محل و وضعیت سلامت عمومی بیماران از ۴ هفته تا ۶ ماه آسان گذاشتن روکش میسر می‌گردد در این فاصله زمانی استخوان شروع به تشکیل اطراف ایمپلنت نموده و کاملا آن را در بر می گیرد.

ب- گذاشتن روکش: پس از اینکه استخوان جدید اطراف ایمپلنت تشکیل شده می تواند روی آن روکش قرار گیرد. معمولا درمان ایمپلنت توسط دو متخصص انجام می شود قسمت اول توسط جراح متخصص لثه یا جراح فک و صورت و قسمت دوم توسط متخصص ترمیمی یا پروتز به این ترتیب احتمال شکست و لق شدن ایمپلنت به حداقل رسیده و طول عمر آن افزایش می‌یابد.

ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال نیز یک روش فوری و بدون جراحی است که فرآیند جایگزینی دندان ها را بسیار راحت و تسریع نموده است. مرکز ایمپلنت دیجیتال دکتر سمیعی برای مشاوره و انجام ایمپلنت دیجیتال در خدمت شماست:  مشاوره قیمت ایمپلنت دیجیتال

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه