چطور دندان های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

روش های زیبایی دندان - دکتر مهدی سمیعی

چطور دندان های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

روش های زیادی برای زیبایی دندان ها وجود دارد که ما قصد داریم در این مقاله از سایت دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی به تعدادی از آنها اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

روش های زیبایی دندان ها

باندینگ دندان

بستن فاصله بین دندانی یکی از روشهای بدست آوردن زیبایی دندان است که با مواد ترمیمی همرنگ دندان و چسب های مخصوص به دندان ها اضافه شده که باعث طبیعی نشان داده شدن دندان ها است. باندینگ دندان شامل ترمیم های کامپوزیت و انواع ترمیم های رزینی است.

با باندینگ می توان دندانهای پوسیده را پر کرد یا شکستگی های دندانی را رفع کرد. دیگر کاربردهای باندینگ بستن فاصله بین دندانی و اصلاح ارتفاع دندان و… را می توان نام برد.

زیبایی دندان ها - دکتر مهدی سمیعی

زیبایی لثه توسط دندانپزشک زیبایی

از مواردی که در طرح لبخند و زیبایی دندان مطرح است تناسب بین لثه ها با لبها هنگام لبخند زدن است. هنگام لبخند زدن نبایستی میزان بیش از حد لثه ها نمایان شود هنگامی که میزان دیده شدن لثه ها بیشتر از دو میلیمتر باشد، زیبایی تحت تاثیر قرار گرفته که میزان زیبایی لبخند کاهش می یابد.

عدم زیبایی لثه جهت از بین بردن این نقص، پزشکان درمانهای زیبایی لثه را توصیه کرده اند. برای بدست آوردن تناسب لثه ها با لبها گاهی نیاز به جراحی است که جای هیچ گونه نگرانی نبوده زیرا این امر به سادگی انجام می پذیرد. نحوه جراحی لثه بسته به تشخیص دندانپزشک بوده که با توجه آزمایشات پزشکی همچنین شرایط بیمار صورت می گیرد.

عدم تناسب فک بالا، پایین، تحرک بیش از حد لب بالا و … نیز مواردی هستند که بیمار این گونه موارد نیازمند جراحی است. سلامت لثه ها برای سلامت شخص نقش اساسی را بازی کرده که نیازمند رعایت بهداشت هست. بیماری های لثه به ملتهب بودن لثه که به بیماری های پریودنتال معروف هستند.

بیشتر بخوانید:  پیوند استخوان ایمپلنت دندان چیست؟

زیبایی دندان ها با بلیچینگ (سفید کردن دندان ها)

بدرنگی دندان ها که در اثر رنگ مواد غذایی، سیگار و … به وجود می آید در زیبایی خنده بسیار موثر است. بلیچینگ دندان در منزل و در مطب راه حل رفع این بدرنگی ها و برگرداندن ظاهر زیبا به لبخند فرد است. بلیچینگ در مطب به سرعت دندان ها را سفید کرده و بلیچینگ در خانه تضمین ماندگاری این سفیدی است.

زیبایی دندان - دکتر مهدی سمیعی

ردیف کردن دندان بدون اورتودنسی (زیبایی دندان بدون ارتودنسی)

یکی از بیشترین استفاده های ما از باندینگ دندان، کامپوزیت لمینیت یا کامپوزیت ونیر هست. این روش ، امروزه در موارد زیادی به کمک افرادی آمده که می خواهند بدون درمان های اورتودنسی، دندان هایی صاف و ردیف داشته باشند. صاف کردن دندان ها در بسیاری موارد به کمک تکنیک باندینگ دندان امکان پذیر است.

درمان تغییر رنگهای دندانی:

تغییر رنگ دندان ها بدلایل مختلف نظیر استفاده از بعضی داروها همچون تتراسیکلین در دوران کودکی، وجود فلوراید اضافی در آب آشامینی، تب یا اسهال شدید در دوران کودکی که دندانها در حال شکل گیری هستند و یا درمان ریشه (درمان عصب) دندانها اتفاق می‌افتد که این تغییر رنگها معمولا عمقی می باشد از سوی دیگر نوشیدن بیش از حد چای و کشیدن سیگار باعث تغیر رنگ می شوند.
امروزه می توان با استفاده از داروهای سفید کننده و خاص و بدون صدمه به نسج دندان این تغییر رنگها را اصلاح نمود در مواردی که تغییر رنگ به دارو جواب مناسب ندهد می‌توان با استفاده از یک صفحه کامپوزیتی یا سرامیکی (چینی) که لامینیت نامیده می‌شود و روی سطح بیرونی دندان که به سمت لب قرار دارد چسبانده میشود درمان نمود.

بیشتر بخوانید:  جراحی ایمپلنت دیجیتال

ما در مقاله بعد به معرفی سایر روش ها می پردازیم با ما همراه باشید.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه