آیا جراحی ایمپلنت به دندان آسیب می زند؟

جراحی ایمپلنت و سلامت دندان - دکتر دندان پزشک مهدی سمیعی

آیا جراحی ایمپلنت به دندان آسیب می زند؟

ما در این مقاله از سایت دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی به شما می گوییم که آیا عمل جراحی ایمپلنت به دندان آسیب می زند یا نه؟ با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان روش مناسبی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته یا آسیب دیده می باشد. اما شما نگران این هستید که چقدر به شما آسیب می رساند یا دردهای پس از آن چقدر می باشند؟ اینها البته ترس های رایج بین بیماران است.

با این حال، اکثر بیماران کاشت دندان می گویند که این یک روش امن است و به علاوه ایمپلنت یک روش محبوب محسوب می شود زیرا لبخند ماندگار و طبیعی به بیماران می دهد و به آنها امکان غذا جویدن و داشتن زندگی مناسب را می دهد.

عمل جراحی ایمپلنت دندان چگونه است؟

عمل جراحی کاشت دندان یک فرآیند است. فرآیندی که طی چند ماه انجام می شود. بیشتر این زمان صرف انتظار می شود در حالی که دندان پزشک و بیمار با هم همکاری می کنند تا یک نتیجه مطلوب و دلخواه حاصل شود.

ابتدا یک برش در ساختار لثه ایجاد می شود، سپس با استفاده از پیچ، ایمپلنت داخل فک قرار می گیرد، که به ایمپلنت امکان تعویض ریشه دندان اصلی را می دهد. دوم بعد از قرار دادن ایمپلنت، لثه ها با استفاده از بخیه ها، بخیه می شوند. کاشت باید طی یک مرحله 3 تا 6 ماه انجام شود. در این مدت استخوان فک در اطراف کاشت شکل می گیرد. تاج های موقت را می توان قرار داد تا غذا خوردن،آشامیدن و لبخند زدن امکان پذیرش شود.

بیشتر بخوانید:  ایمپلنت دیجیتال چیست؟ - قیمت ایمپلنت دیجیتال

 

عمل جراحی ایمپلنت دندان - دکتر دندانپزشک مهدی سمیعی

 

 پس از بهبودی کاشت، باید یک کاشت روی کاشت گذاشته شود، اماتمنت (abntment) یک پسوند از فلز پست ایمپلنت است و برای ایجاد ترمیم دندان استفاده می شود.

آیا در حین عمل جراحی کاشت دندان درد وجود خواهد داشت؟

ممکن است همه ی این مراحل گفته شده دردناک به نظر برسند، اما شما می دانید که قرار دادن کاشت راحت تر از بیرون کشیدن دندان است. معمولاً از بی حسی استفاده می شود به این معنا که شما در حین عمل بیدار هستید. شما نباید در طول عمل جراحی احساس درد کنید، به خصوص اگر با بافت سالم انجام شود.

آیا بعد از جراحی ایمپلنت دندان، درد وجود خواهد داشت؟

بلافاصله بعد از عمل و برای چند روز به احتمال زیاد ناراحتی را تجربه خواهید کرد. ممکن است ناراحتی در چانه، گونه ها یا زیر چشم ها احساس شود. همچنین ممکن است دچار کبودی پوست و لثه، درد درعمل ایمپلنت و خونریزی جزئی شوید. مسکن هایی مثل ایبوپروفن توصیه می شوند. پس از جراحی ایمپلنت، شما باید از یخ برای کاهش تورم استفاده کنید و غذاهای نرم باید بعد از هر مرحله از عمل تا 10 تا 14 روز خورده شود. شستشو به آرامی با آب نمک گرم را در طی روزهای بعد از عمل به تسکین و استحکام بافت ها کمک می کند.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه