چه مدت باید کاشت دندان انجام شود؟

کاشت دندان - دکتر دندانپزشک مهدی سمیعی

چه مدت باید کاشت دندان انجام شود؟

در این مقاله از سایت دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی قصد داریم تا شما را با کاشت دندان و فواید و ضررهای احتمالی آن آشنا کنیم. هدف از ایمپلنت دندان جایگزین کردن دندان از دست رفته است – که منجر به یک لبخند زیبا و سالم می شود- و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و همچنین این عمل به نفع ساختار دهان و فک شماست. هنگامی که یک دندانی را در دهانتان از دست می دهید، مشکلاتی در دهان شما از قبیل لبخند نازیبا، تحلیل لثه و کلاً کاهش کیفیت زندگی، ایجاد می شود.

در صورت عدم اجرای سیستم ایمپلنت دندان مناسب، با تحلیل لثه و استخوان مواجه می شویم، که این امر بر ظاهر صورت و دهان شما تأثیر می گذارد، همچنین کیفیت زندگی تحت تأثیر قرار می گیرد و ممکن است یک احساس ناخوشایند و شرم آور ایجاد کند. البته امروزه با پیشرفت فناوری دندانپزشکی روش های جدیدی مانند ایمپلنت دیجیتال ابداع شده است که شما با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید خیلی سریع و بدون خونریزی از مزایای ایمپلنت بهره مند شوید. برای مشاوره قیمت ایمپلنت دیجیتال می‌توانید با مرکز دکتر سمیعی تماس بگیرید.

کاشت دندان چیست؟

هنگامی که می خواهید فکری و راه حل دائمی برای دندان از دست رفته بیاندیشید، بهترین راه حل کاشت دندان یا همان ایمپلنت است. این دندان های ایمپلنت مثل همان دندان های اصلی به مراقبت نیاز دارند و به حفظ ساختار فک شما کمک می کند. این کار سه مرحله دارد، اول کاشت یک post تیتانیومی که به استوان فک بیمار متصل می شود و به عنوان یک لنگر برای تاج عمل می کند. به کاشت ایمپلنت متصل شده که دندان را در جای خود نگه می دراد و از تغییر مکان آن جلوگیری می کند. عنصر سوم دندان واقعی است که تاج آن است. دندان سرامیکی جلوه ی طبیعی را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید:  انواع روکش دندان (قسمت دوم)

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزین دندان است.

فواید و ضررهای احتمالی ایمپلنت

فواید عمل جراحی کاشت دندان:

  • عملکرد آن بهتر از دندان مصنوعی است.
  • استخوان می تواند به رشد طبیعی خود ادامه دهد.
  • می تواند در برابر گاز گرفتن و جویدن بدون لغزش مقاومت کند.
  • راحت و کاربردی است.
  • فشاری روی دندان های مجاور نیست.
  • مراقبت از دندان های ایمپلنت آسان است.
  • دندان های ایمپلنت مثل دندان های معمولی عمل می کند.
  • در معرض پوسیدگی نیست.
  • ساختار صورت و فک را حفظ می کند.

آیا کاشت دندان ممکن است برای همیشه بماند؟

آیا کاشت دندان دائمی است؟ مطالعات متعددی حاکی از بقای طولانی مدت ایمپلنت های دندانی تا مدت زمان 20 سال است.

چرا کاشت های شما ممکن است با گذشت زمان تحلیل روند؟

دو عامل اصلی در نارسایی ایمپلنت دندان نقش دارند.   1-peri-implantitis -2    failed osseointegration  پری ایمپلنت یک بیماری لثه است. با عفونت که به استخوان اطراف دندان آسیب می رساند به ایمپلنت شما حمله می کند. این بیماری می تواند منجر به شل شدن دندان شود.

افرادی که سیگار می کشند یا مبتلا به دیابت یا سایر بیماری های پزشکی مثل سرطان هستند، خطر بیشتری برای نارسایی دندان دارند. همچنین لازم است که از استخوان فک کافی برای حمایت از عمل جراحی برخوردار باشید. اگر لثه های تحلیل رفته دارید، دندان پزشک باید شرایط شما را ارزیابی کند، تا یک راه حل ایمن و پایدار را تعیین کند. اگر استخوان فک کافی ندارید، باید از قبل بازسازی استخوان را انجام دهید.

نحوه ی جلوگیری از خرابی ایمپلنت دندان

برای اینکه از خرابی کاشت دندان جلوگیری کنید باید هر روز به بهداشت دهان و دندان متعهد باشید. مسواک زدن و نخ دندان و همچنین معاینه ی منظم با دندان پزشک چندین بار در سال می تواند راه کارهای مناسبی برای داشتن دندان های سالم باشند.

بیشتر بخوانید:  چگونه از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم؟

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه