مهم ترین سوالات در مورد ایمپلنت های دندان چیست؟

ایمپلنت های دندان - دکتر مهدی سمیعی

مهم ترین سوالات در مورد ایمپلنت های دندان چیست؟

در این مقاله از سایت دکتر سمیعی قصد داریم تا به مهم ترین سوالات پیرامون ایمپلنت های دندان پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آیا ایمپلنت های دندان همواره موفقیت آمیز است؟

همواره ایمپلنت عملکردی موفقیت آمیز بوده است. طبق آمار انجمن کاشت دندان (uk)، کاشت دندان در 95% شرایط موفقیت آمیز بوده است. کاشت دندان روشی قابل اعتماد است. دکتر نیل می گوید که: “ایمپلنت روشی استاندارد برای جایگزینی دندان از دست رفته است.”

روش کار ایمپلنت‌ دندان چیست؟

یک دندان کاشت یک دندان مصنوعی است که به permanently در ریشه یک دندان طبیعی قرار داده می شود. دندان ایمپلنت که معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است در درون فک قرار می گیرد. هنگامی که در جای خودش قرار می گیرد،  کاشت دندان اجازه می دهد تا استخوان حفظ بشود. خوردن و جویدن نیز به استخوان کمک می کند تا قوی تر و محکم تر بشود.

آیا ایمپلنت های دندان همواره بهترین راه است؟

علاوه بر داشتن شرایط سلامتی خوب، نیاز اصلی برای کاشت دندان داشت استخوان کافی در فک شماست. اگر استخوان کافی در فک نباشد آنگاه پزشک با استفاده از روشی به نام augmentation آن را خواهد ساخت. اگر استخوان فک شما عمیق و پهن باشد، حتماً باید بازسازی شود چرا که جویدن عملی قوی است و فشار زیادی روی فک وارد می کند.

دندان های ایمپلنت - دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنت های دندان باید به اندازه ی کافی بزرگ باشند تا عمل جویدن به خوبی انجام شود. اگر استخوان فک قوی نباشد ایمپلنت ها دچار مشکل می شود. تحلیل استخوان فک به خاطر عملکرد ناقص جویدن توسط دندان از دست رفته است.

بیشتر بخوانید:  روکش دندان چیست؟

آیا می توانم در طول درمان ایمپلنت از denture استفاده کنم؟

شما می توانید در طول فرآیند درمان کاشت دندان به طور موقت از denture استفاده کنید. Denture های موقتی را پیش از عمل جراحی یا کشیدن دندان خراب انجام می دهند. آنها را بلافاصله پس از عمل جراحی قرار می دهند تا شکل صورت در طول فرآیند درمان حفظ شود.

آیا ایمپلنت عملی امن است و چقدر طول می کشد؟

امروزه دندان پزشکان به صورت گسترده از ایمپلنت‌ دندان استفاده می کنند و به نظر می رسد روش مناسبی برای جبران دندان از دست رفته است. مثل هر گونه عمل جراحی دیگری در بدن، ایمپلنت را نیز برای کل عمر گارانتی کرد. اما ایمپلنت های خوب که با استخوان کافی انجام شده اند برای سال های زیادی کار می کنند. این روش، روشی بی خطرر و مناسب است که طرفدار دارد.

بهترین روش برای مراقبت از ایمپلنت ها رعایت بهداشت روزانه و چک آپ منظم تر دندان پزشکان است. اگر از ایمپلنت های خود مراقبت نکنید آنگاه دچار اختلال در لثه، خونریزی و عفونت می شوید.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه