چگونه از دندان های ایمپلنت خود مراقبت کنید؟

مراقبت از دندان ایمپلنت - دکتر مهدی سمیعی

چگونه از دندان های ایمپلنت خود مراقبت کنید؟

ما در این مقاله از سایت دکتر مهدی سمیعی شما را با نحوه ی مراقبت و نگهداری از دندان های ایمپلنت آشنا می کنیم.

چگونگی مراقبت از دندان ایمپلنت

کاشت دندان یک راه حل طولانی مدت و با دوام برای دندان های از دست رفته است. اگر به درستی از آن مراقبت شود، ایمپلنت های دندانی می توانند دقیقاً به اندازه ی دندان های سالم بمانند.

برای اینکه مطمئن شوید از کاشت خود بیشترین بهره را می برید و با موفقیت بهبود می یابد، توصیه های زیر را به کار ببرید.

دندان های ایمپلنت راتمیز نگه دارید

به مدت 2 هفته بعد از قرار دادن ایمپلنت، باید ناحیه را با دهانشویه ضدعفونی کننده که دندانپزشک شما توصیه می کند صبح و شب به مدت یک دقیقه بشویید. همچنین باید بعد از هر وعده ی غذایی دهان خود را با آب و نمک گرم بشوئید.

کاشت ایمپلنت

بسیار مهم است که تا زمانی که بخیه ی خود را برداشته اید، ایمپلنت خود را مسواک نکنید. پس از گذشت چند روز می توانید دوباره دندان های خود رابه آرامی مسواک بزنید، از محل کاشت به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید. بعد از گذشت دو هفته و از بین بردن بخیه ها، می توانید ایمپلنت را با ژل ضدعفونی کننده و یک برس نرم مسواک بزنید.

غذا خوردن با  دندان ایمپلنت

برای اولین هفته بعد از قرار دادن ایمپلنت، شما فقط باید غذاهای نرم مثل پوره ی سیب زمینی و سوپ میل کنید. همچنین باید از هر چیزی که ممکن است در دندان های شما مانند دانه یا ذرت بو داده گیر کند، جلوگیری کنید. اگر این مواد وارد همل کاشت دندان شوند باید با دندان پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است این منطقه خونریزی کند. این چیزی برای نگرانی نیست. اگر خونریزی با فشار سبک متوقف نشده است در اسرع وقت با دندان پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:  انواع روکش دندان (قسمت دوم)

سیگار کشیدن و دندان ایمپلنت

اگر سیگار بکشید، حتماً دندان پزشک شما به شما توصیه می کند که قبل از کاشت حتماً آن را ترک کنید. تحقیقات نشان داده است که میزان شکست فرآیند ایمپلنت برای کسانی که سیگاری هستند بالاتر است.

سلامت طولانی مدت دهان و دندان

هنگامی که پس از کاشت دندان، دهان شما کاملاً بهبود یافت، حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. حتماً روزی دو بار مسواک بزنید و مرتباً از نخ دندان استفاده کنید. همچنین باید مرتب به دندان پزشک برای معاینه مراجعه کنید.

قرارهای پیگیری

بعد از اینکه کاشت خود را انجام دادید، دندانپزشک شما قرارهای معاینه را ترتیب می دهد تا مطمئن شوید که استخوان و لثه در اطراف کاشت به درستی بهبود یافته است و همه چیز برای شما راحت است. آنها همچنین بررسی می کنند که دندان های شما دچار عفونت نشده باشند. اگر شما نگران هستید که ممکن است در محل کاشت دندان دچار عفونت شوید باید هر چه سریع تر با دندان پزشک ایمپلنت خود تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه